Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter szerdán délután 3 órakor doorstep sajtótájékoztatót tart a hazai üzemanyagárakat érintő kormányzati döntésekről - derül ki a szerkesztőségünknek küldött meghívóból. Most fog eldőlni, hogy a kormány értékelése szerint megfelelő mértékben csökkentették-e a kiskereskedelmi áraikat a benzinkút-üzemeltetők.
Szerdától a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára is tovább csökken - írja a holtankoljak.
Hétfőtől ismét üzemanyagár csökkenést fogunk tapasztalni a hazai kutakon, írja a holtankoljak.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter egy rendezvényen a kínai-magyar kapcsolatokról beszélt, és előre vetítette, hogy a Budapest-Belgrád vasútvonal jövő nyárra elkészülhet, a fejlesztések 5 logisztikai, vasúti és töltőhálózat-fejlesztéssel folytatódhatnak, ennek részleteiről hamarosan a miniszterelnök tájékoztat.
Az Európai Bizottság adataira támaszkodva a KSH heti rendszerességgel teszi közzé a saját régiós üzemanyagár-rangsorát péntekenként, ami azért fontos, mert ez a statisztika fogja az alapját adni egy esetleges kormányzati beavatkozásnak az üzemanyagpiacon. A hivatal módszertanának torzító hatásai miatt mi is elvégezzük a regionális összehasonlítást - a számításba vett országok köre azonban azokra korlátozódik, amelyek valós alternatívát nyújthatnak a hazai autósok számára, ha túl drágának találnák a benzint a magyar kutakon. Vajon mekkora a különbség a két módszertan által kalkulált régiós átlagárak között, és mennyire tér el ezektől a hazai üzemanyagár? Változhat a KSH módszertana?
„A jó irányba tett lépésként" értékelte Nagy Márton a Mol tegnapi lépését, miszerint az olajcég az összes töltőállomásán 10 forinttal csökkentette az üzemanyagok árát. Egy másik, fontosabb üzenetet is küldött a miniszter, ami alapján módosíthatja a régiós átlagba számított országok körét a kormányzat.
A kormány két hetet adott az üzemanyag-kereskedőknek, hogy a régiós országokhoz igazítsák az áraikat. Egri Gábor, a Független Benzinkutasok Szövetségének elnöke szerint nem mindegy, hogy a KSH mely környező államok árait fogja alapul venni - írja az rtl.hu. A csatorna híradójában pedig arra hívta fel a figyelmet: veszteséges üzemelésre kényszerítené a kormány a benzinkutakat, ha kizárólag tőlük várná az üzemanyagok árának csökkentését.
Kormányinfót tartott ma Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter elmondta, hogy a kormány nem támogatja, hogy az EU közös adósságot bocsásson ki, és ennek magyarországi jóváhagyását parlamenti minősített többséghez köti. Emellett beszélt még a kínai elnök érkezéséről, üzemanyag-árstopról, a reptérvásárlásról, a Spar bepereléséről és a háborúról is. A reptérvásárlás kapcsán elmondta, hogy teljes megállapodás született, a bejelentés napokon, heteken, akár hónapokon belül megtörténhet. Beszélt a Spar-ügyről is, elmondta: a kormány jó hírnév megsértése miatt pereli be az áruházláncot. Szó esett még az EP és amerikai választásról is.
Holnap fog kormányzati döntés születni azzal kapcsolatban, hogy történjen-e beavatkozás a hazai üzemanyagpiacon. Nagy Márton most erről beszélt, szerinte a beavatkozás nem fog ellátási problémákat okozni.
Újabb részletek váltak ismertté az idei évre tervezett 675 milliárd forintos egyenlegjavító költségvetési csomagról. A kormány egyszerre állítja azt, hogy az állami beruházások ilyen mértékű visszafogása hatásos lesz a büdzsére nézve, de közben nem rontja a gazdaság teljesítményét. Bemutatjuk, hogy a látszólagos ellentmondást hogyan lehet feloldani.
Jövő héten ül össze a kormány, hogy döntsön az üzemanyagárak letöréséről, mivel régiós összehasonlításban felfelé lógnak ki a magyarországi benzin- és gázolajárak – ismertette Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter. A politikus elmondta, hogy egy új üzemanyagárstop sincs kizárva.
2023-ban 246 milliárd forintos árbevételt ért el a Magyar Posta, mindezt úgy, hogy 2022-höz képest 2300 fővel kevesebben dolgoznak az állami társaságnál - jelezte egy pénteki sajtótájékoztatón Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter. Balczó Barnabás, a Magyar Posta vezérigazgatója arról is beszélt, hogy közép távon önfenntartó lehet a vállalat működése.
Németországban járt a Nemzetgazdasági Minisztérium delegációja. A magyar és német tárgyalópartnerek szerint 2026-ban érdemes felülvizsgálni a 2035-ös szabályozási dátumot a belső égésű motorok uniós tiltása ügyében. Nagy Márton miniszter szerint az elektromos autózás újbóli lendületéhez mielőbb uniós szintű támogatási programmal kell segíteni az ágazatot.
A magyar gazdaság kilátásairól beszélt Nagy Márton, az üzemanyagárakkal kapcsolatban jelezte a nemzetgazdasági miniszter: kezd elfogyni a kormány türelme.
A három nappal ezelőtti hírekkel összhangban lezajlott a Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter, valamint a Mol és a Magyar Ásványolaj Szövetség képviselői közötti egyeztetés. A rendkívüli megbeszélést az NGM közleménye szerint a magas hazai üzemanyagárak indokolták.
Ma mutatta be a versenyképességi programját a Nemzetgazdasági Minisztérium, Nagy Mártont az esemény után a Bloomberg szólaltatta meg, és a miniszter beszélt a költségvetés helyzetéről.
Kormányinfón számolnak be a kabinet döntéseiről.
Putyin rábólintott, tovább csökken az orosz befolyás Örményországban.
Nem mondhatjuk, hogy egyértelműbb lett a helyzet.
Van egyáltalán ideális mutatószám?
Mire megy vele?
Megjelent a Portfolio Checklist hétfői adása.